Ponents

PONEnts

Bruno Cabanellas

Bruno Cabanellas

Formador docent, divulgador a Bruno_super_profe

PONÈNCIA:

Avaluar per aprendre i programar per ensenyar més i millor

Entendre l’avaluació com a part fonamental del procés, és un primer pas. Aplicar els principis didàctics per a fer-ne bon ús, el 2n. Però aplicar-ho amb criteri i coherència, són paraules majors! Un exemple pràctic que et servirà d’ajuda i inspiració.

David Bueno

Doctor en Biología i professor i investigador Universitat UB

PONÈNCIA:

Com aplicar les neurociència a la nostra pràctica educativa.

És important activar l’emoció en els alumnes, per tal de provocar una actitud receptiva a l’hora d’adquirir els  coneixements. Destacar que la millor actitud per part dels mestres no hauria de ser “vinc a ensenyar” sinó “anem a aprendre”. Si s’actua així, les neurones mirall predisposaran als alumnes a aprendre coses noves.

Miquel Àngel Tirado

Miguel Àngel Tirado

Inspector d’educació, formador màster del professorat i divulgador en educació. Doctor en Ciències de l’Educació.

PONÈNCIA:

La instrucció directa com a metodologia eminentment activa

Quan un aprenentatge és actiu? Quins ingredients té la instrucció directa per a afavorir-lo? Està avalada per la investigació? Com interacciona amb metodologies basades en la indagació? Com la practiquem a l’aula de forma eficaç? Aquesta ponència tractarà de respondre aquests interrogants!

Paula Ferreiro

Aroa Pareja i Paula Ferreiro

Paula Ferreiro, cap d’estudis escola els Encants.

PONÈNCIA:

Com crear espais educatius que fomentin l’aprenentatge.

Els espais parlen de com es viu i es treballa en ells. En aquesta ponència parlarem sobre la seva rellevància i sobre com el disseny, els materials, l’estètica i la creació dels diferents ambients escolars ajuden a afavorir l’adquisició dels aprenentatges tant de manera social, com cognitiva i afectiva.