PONEnts
![Bruno Cabanellas](https://innovaedu.cat/wp-content/uploads/2024/02/Bruno2-208x300.png)
Bruno Cabanellas
Formador docent, divulgador a Bruno_super_profe
PONÈNCIA:
Avaluar per aprendre i programar per ensenyar més i millor
Entendre l’avaluació com a part fonamental del procés, és un primer pas. Aplicar els principis didàctics per a fer-ne bon ús, el 2n. Però aplicar-ho amb criteri i coherència, són paraules majors! Un exemple pràctic que et servirà d’ajuda i inspiració.
![](https://innovaedu.cat/wp-content/uploads/2024/02/D-Bueno-e1708844999621.png)
David Bueno
Doctor en Biología i professor i investigador Universitat UB
PONÈNCIA:
Com aplicar les neurociència a la nostra pràctica educativa.
És important activar l’emoció en els alumnes, per tal de provocar una actitud receptiva a l’hora d’adquirir els coneixements. Destacar que la millor actitud per part dels mestres no hauria de ser “vinc a ensenyar” sinó “anem a aprendre”. Si s’actua així, les neurones mirall predisposaran als alumnes a aprendre coses noves.
![Miquel Àngel Tirado](https://innovaedu.cat/wp-content/uploads/2024/02/MA-Tirado.png)
Miguel Àngel Tirado
Inspector d’educació, formador màster del professorat i divulgador en educació. Doctor en Ciències de l’Educació.
PONÈNCIA:
La instrucció directa com a metodologia eminentment activa
Quan un aprenentatge és actiu? Quins ingredients té la instrucció directa per a afavorir-lo? Està avalada per la investigació? Com interacciona amb metodologies basades en la indagació? Com la practiquem a l’aula de forma eficaç? Aquesta ponència tractarà de respondre aquests interrogants!
![Paula Ferreiro](https://innovaedu.cat/wp-content/uploads/2024/02/Paula-Ferreiro-e1708844910269.png)
Aroa Pareja i Paula Ferreiro
Paula Ferreiro, cap d’estudis escola els Encants.
PONÈNCIA:
Com crear espais educatius que fomentin l’aprenentatge.
Els espais parlen de com es viu i es treballa en ells. En aquesta ponència parlarem sobre la seva rellevància i sobre com el disseny, els materials, l’estètica i la creació dels diferents ambients escolars ajuden a afavorir l’adquisició dels aprenentatges tant de manera social, com cognitiva i afectiva.