TALLERISTES

Frank Sabaté

Frank Sabaté

Professor associat a la UB i membre de l’equip didàctic d’Innovamat.

TALLER:

Generem un ambient competencial a l’aula de matemàtiques.

L’aprenentatge competencial fomenta el desenvolupament d’habilitats i competències clau, més enllà de la retenció i memorització dels continguts. És fonamental poder dur a terme aquest enfocament a l’aula de matemàtiques perquè ens ajuda a potenciar la deducció, l’argumentació i el pensament crític en els nostres alumnes.

Silvia Vázquez

Mestra d'educació infantil i primària

TALLER:

Aprenentatge a través del joc, generant espais creatius amb contes, il.lustracions i propostes artístiques.

Crear un espai on poder acostar als infants a la natura i animals,pot ser una bona manera de despertar l’interès i incentivar la imaginació fomentant la creativitat amb el joc. Oferir diferents propostes, on donem llibertat d’explorar, d’expressar la seva veu i on ens centrarem en el procés creatiu.

Carme Ros

Mestra d’Educació Infantil, formadora i preparadora d’oposicions INF

TALLER:

Treball per projectes a l’educació infantil, exemples pràctics!

Explicaré i compartiré diferents exemples de projectes que funcionen molt bé a infantil, aportant evidències i ensenyant recursos que us seran d’ajuda i inspiració.

Sara de Miguel y Julia Rodríguez

Maestras de infantil, primaria, inglés, teatro y pedagogía terapéutica.

TALLER:

Ejemplos prácticos para implementar los lenguajes artísticos en el aula de infantil a través del juego.

Actividades prácticas que combinan los lenguajes artísticos teniendo en cuenta el currículo docente actual del segundo ciclo de Educación Infantil. Una propuesta que cuenta con dinámicas lúdicas basadas en las artes plásticas, la expresión corporal y el teatro.

Paloma Martín Paredes

Mestra en actiu, amb una àmplia trajectòria com a primària, infantil, anglès i psicopedagogia

TALLER:

Enseñanza de la ciencia a través de experimentos en infantil y en primaria

Os presentaré una propuesta práctica para aplicar el método científico en las aulas de infantil y de primaria, para que los niños comprendan diferentes fenómenos de la naturaleza de forma divertida y didáctica, aprovechando el potencial motivador de los experimentos, planteados como situaciones de aprendizaje.

Marta Gimbert

Docent i formadora.

TALLER:

Aprenentatge basat en projectes: de la teoria a la realitat

Ens endinsarem en el món dels ABP des d’una mirada pràctica. Us compartiré exemples de projectes, estratègies i eines per portar-los a la pràctica.

Daniel Rebollo

Docent Escola Dominiques i formador

TALLER:

Potenciem l’aprenentatge cooperatiu a través de les rutines de pensament

Una proposta pràctica que combina els punts clau de l’aprenentatge cooperatiu amb les rutines de pensament, per aconseguir una sinèrgia cap a l’aprenentatge i la gestió d’aula.
Elena Timón i Lluís Guzmán

Elena Timón i Lluís Guzmán

TALLER:

Desenvolupar l’àmbit artístic i l’educació emocional a través de metodologies actives

En este taller abordaremos los ODS y la agenda 2030 en educación yendo más allà del postureo y llevando a la pràctica (al aula) toda la teoría sobre la temàtica. Además, trabajaremos con las situaciones de aprendizaje basadas en los ODS y tendremos a nuestra disposición muchos recursos descargables y visuales.
Lara Giménez

Lara Giménez

Llicenciada en Ciències Ambientals, Tècnica d'Educació Infantil i bolcada des del 2005 envers l'aprenentatge i difusió sobre la didàctica de les matemàtiques

TALLER:

Geometria a través de recursos manipulatius per a treballar Llenguatge computacional, resolució de problemes i les connexions

Compartiré materials i propostes, així com diferents jocs i escenaris, per a treballar la geometria des de diferents perspectives, i connexions amb les competències matemàtiques.
Ródenas

Jonatan Reig

Mestre d´educació primària, educació física i formador docent.

TALLER:

Què podem emprendre com a mestres per treballar la SALUT a educació física de primària?

Un PROJECTE TRANSVERSAL a l´aula que fomenti HÀBITS I ESTILS DE VIDA SALUDABLE EN FAMÍLIA i l´ús de les TIC. Com ho farem? Amb una proposta teòrica pràctica on es mostraran exemples reals, perquè puguis posar-los en acció a la teva aula.
Paula Ferreiro

Paula Ferreiro

Mestra i cap d’estudis Escola els Encants

TALLER:

T'atreveixes a crear una caixa d'aprenentatge cooperativa?

En aquest taller et donarem les bases per a poder entendre l’aprenentatge amb propostes d’indagació, que es fonamenta en la promoció de processos cooperatius d’indagació de forma autònoma però acompanyada i com poder aprofitar-ho per a la creació d’una caixa d’investigació pròpia.

Sònia Acosta

Mestra de l'escola Dominiques Barcelona

TALLER:

Podem fer robòtica sense robots? Exemples que valen OR!

T’agradaria introduir la robòtica a la teva aula i no saps per on començar? En aquest taller proposarem exemples pràctics de com introduir la robòtica a l’aula de primària i com avaluar-la. Veurem quin material hi ha al mercat i com el podem fer servir.

Jéssica Gómez i Clara Bordoy

Mestra educació infantil i mestra d’educació primària i psicopedagoga, respectivament.

TALLER:

Minimons, com treure el màxim profit aquesta metodologia globalitzada

Una proposta pràctica per endinsar-nos en els mini mons. Beneficis, materials i paper de l’adult. Vols posar en pràctica la teva creativitat? Vols sentir l’experiència de participar en una proposta de minimons? T’hi esperem!

Vicenç Cánovas i Álvaro Prats

Doctor CAFE i professor d’EF i, ballarí i formador, respectivament

TALLER:

Ef creativa, quan l’art i el moviment expresen a través del cos

Processos creadors com a eina pedagògica utilitzant conductes motrius introjectives i l’aprenentatge cooperatiu per treballar una consciència crítica.

Adrià Zurita González

Mestre motivat d’Educació Infantil i Primària

TALLER:

El racó de la lectura – Una motivació per a una lectura amb sentit.

Aquest és un racó que va sorgir de la necessitat d’oferir la lectura als alumnes des d’un punt de vista divertit, motivant i gratificant. L’objectiu d’aquest projecte és fàcil i senzill: fer que els educands percebin la lectura com a quelcom bo i necessari. Així mateix, també es busca crear un hàbit saludable i fer que es familiaritzin i incorporin la lectura més enllà de l’aula.

Marta Perxachs

Professora de llengua catalana i literatura a l’ESO i al batxillerat

TALLER:

La gestió d’aula a secundària

No hi ha ni sabers ni competències que valguin sense una bona gestió de l’aula. Aquesta idea és clau per poder transmetre qualsevol aspecte de la nostra matèria a l’alumnat. Ens hem plantejat alguna vegada quines eines i estratègies tenim per crear i mantenir un bon clima de classe i un ambient d’aprenentatge? En aquest taller s’ofereixen algunes pistes de les decisions que pot prendre el docent per aconseguir-ho.

Wendy García

Maestra audició i llenguatge d'educació infantil i primària.

TALLER:

Com aplicar el DUA a les Situacions d’aprenentatge, exemples pràctics!

Aquest taller us dona l’oportunitat d’experimentar el model del Disseny Universal d’Aprenentatge, nascut de la pròpia diversitat de l’aula i proposat com a mesura i suport universal. Veurem i analitzarem l’atractiu material i les activitats que us serviran d’inspiració per realitzar les vostres futures propostes.

Aroa Pareja Solís

Mestra d’infantil, psicopedagoga, terapeuta Gestalt i màster Llibres i literatura infantil i juvenil. Directora Escola dels Encants

TALLER 1:

Aprenentatge de les matemàtiques a través del conte. Infantil

Una proposta literària on a partir de contes es crearan i compartiran propostes matemàtiques per portar a terme amb infants de 3, 4 i 5 anys d’una forma manipulativa i lúdica.
TALLER 2:

Creació d’ambients d’aprenentatge a Infantil i Cicle Inicial

Una proposta de reflexió i creació d’ambients d’aprenentatge per als cicles d’infantil i inicial, tenint en compte l’organització del temps, de l’espai, el mobiliari i els materials. Es realitzarà físicament en un ambient d’aprenentatge d’educació infantil.

Jannette Casas Caro

Mestra d’Educació Infantil. Máster en Neuroeducació

TALLER:

Les “Tinkertray ” com a recurs per a desenvolupar la creativitat amb l’ús de peces soltes

Un taller pràctic on parlarem de peces soltes, com fer una bona recerca, classificació mitjançant les “Tinkertray” i presentació i disposició de les peces als infants per incentivar el joc creatiu a partir d’escenaris, mandales i provocacions.

Esther Martín

Mestra d’educació infantil i primària, postgraduada en Educació Emocional i Benestar

TALLER:

Gestió emocional a l’aula: recursos, rutines i dinàmiques

Durant l’estona que compartirem abordarem la importància de l’educació emocional com a eix transversal en l’àmbit educatiu, a més d’explorar un recull d’activitats destinades a fomentar el desenvolupament de les competències emocionals de l’alumnat en benefici del seu benestar.

Joana Cano

Mestra d’educació visual i plástica, divulgadora a @petjades_decolors i amant de l’art

TALLER:

T’animes a endinsarte en el món de l’ART a través de diferents detonants?

Coneixerem diferents propostes pràctiques que pretenen sorprendre i despertar l’interès de l’alumnat a les sessions d’educació artística. Parlarem també, de com aplicar la metodologia de l’Art Thinking a la nostra aula i de com situar les arts al centre dels aprenentatges.

Miquel Flexas

Professor de ciències i Director del Observatori de Inteligència Artificial a Educació

TALLER:

Eines de IA per a la generació de continguts didàctics

Durant el taller aprendreu a personalitzar el ChatGPT, descobrireu les diferències entre les seves versions, i farem una pràctica de prompting per aprendre a conversar amb la intel·ligència artificial per a ser més eficients a l’hora d’obtenir la resposta desitjada. T’imagines tenir un assistent personal per la creació dels teus materials didàctics o de les teves Situacions d’Aprenentatge?

Andrea Ges Masip

Mestra d’educació infantil i d’anglès a infantil i primària

TALLER:

L’anglès a través dels jocs: experiències lúdiques a l’aula

Aquesta proposta ofereix estratègies pràctiques i recursos per integrar jocs i experiències lúdiques a l’ensenyament de l’anglès. L’objectiu és explorar com els jocs poden potenciar l’expressió oral i la competència lingüística de l’alumnat. Mitjançant activitats interactives, els participants podran descobrir noves maneres d’engrescar i motivar els estudiants, reforçant les seves habilitats lingüístiques.

Laura Bofarull

Mestra de primària i ANGLÈS.

TALLER:

Treballem la lecoescriptura a través de racons

Una proposta pràctic del treball de la lectoescriptura a l’aula utilitzant diferents racons i recursos de treball per aprendre, practicar i aplicar.

Xavi Forcadell Drago

Doctor, Mestre d’EF, Psicomotricista, Formador de Docents

TALLER 1:

Com portar a terme una sessió de Psicomotricitat

Descobriràs les característiques dels elements clau del dispositiu de la sessió de Psicomotricitat que t’ajudaran a dissenyar-les i portar-les a la pràctica. Vine amb roba còmoda que viuràs una sessió en persona!
TALLER 2:

Una proposta d’Aprenentatge Cooperatiu per a les teves sessions d’EF

Descobriràs una proposta cooperativa i inclusiva que afavoreix que tot l’alumnat del grup classe participi aportant des de la seva singularitat i els ajuda a millorar les seves capacitats gimnàstiques i d’expressió corporal. Porta roba còmoda per gaudir-la!

Cristina Méndez

Mestra d’educació primària

TALLER 1:

Estacions d’aprenentatge aplicades a les llengües

Un taller pràctic on treballarem les estacions d’aprenentatge aplicades a les llengües a l’etapa de primària. Les estacions d’aprenentatge són espais organitzats dins l’aula on els alumnes tenen l’oportunitat de participar en una gran varietat d’activitats centrades en diferents àrees d’aprenentatge.

TALLER 2:

La gamificació a primària

Un taller on parlarem de la gamificació, la qual implica convertir activitats quotidianes en experiències més atractives i divertides en incorporar elements propis dels jocs, com ara punts, nivells, desafiaments i recompenses. Això es fa per tal d’augmentar la motivació intrínseca i el compromís dels participants.

Anna Álvarez

Anna Àlvarez

Mestra d'anglès, formadora docent i membre Tribunal d'OPOS.

TALLER:

Avaluació i instruments, per a les OPOS!

Taller on aprendràs les claus per a programar a les OPOS, detallant els elements d’avaluació en base al nou decret, amb exemples i propostes que t’ajudaran a portar la teva proposta a un altre nivell!

Bruno Cabanellas

Bruno Cabanellas

Formador docent, preparador d'OPOS i divulgador a Bruno_super_profe

TALLER:

Com aplicar la metodologia i l’avaluació a les OPOS!

Us compartiré exemples pràctics de com aplicar i explicar la METODOLOGIA a la teva PROGRAMACIÓ. Per altra banda, us donaré les directrius claus per a plasmar una AVALUACIÓ enfocada a l’aprenentatge. Amb exemples pràctics que et servirà d’ajuda i inspiració.