TALLERISTES

Núria Iserte

Mestra d'educació de primària i formadora docent.

TALLER:

Com crear caixes d'aprenentatge, pas a pas!

Crear un espai on poder acostar als infants a la natura i animals,pot ser una bona manera de despertar l’interès i incentivar la imaginació fomentant la creativitat amb el joc. Oferir diferents propostes, on donem llibertat d’explorar, d’expressar la seva veu i on ens centrarem en el procés creatiu.

Joana Covas

Mestra d’educació infantil. Graduada en Llengua i Literatura Catalanes. Formadora en competència comunicativa: lectura i escriptura.

TALLER:

Fomentar la Lectura a l'Aula: Creativitat i Comprensió.

Aquest taller ofereix estratègies pràctiques per fomentar la lectura a infantil i primària, posant l’accent en la creativitat i la comprensió lectora. A través d’activitats com la recreació de poemes i la interpretació visual de descripcions, els participants exploraran noves maneres de motivar els alumnes i integrar aquestes tècniques en el Pla de Lectura de Centre.

Tomeu Castell

Professor de filologia, mestre i consultor per al desplegament d’estructures d’aprenentatge.

TALLER:

Avaluació: recursos, instruments i el nou paradigma de la IA a l’avaluació.

Creus que una IA podria corregir per tu? Com portar l’AVALUACIÓ a un altre nivell.Un taller per veure quins són els recursos que més ens poden ajudar a l’hora de millorar el procés d’aprenentatge a partir de l’avaluació i de quina manera ens pot ajudar la intel·ligència artificial per millorar-ne el procés, optimitzar els recursos.

Bruno Cabanellas

Bruno Cabanellas

Formador docent, preparador d'OPOS i divulgador a Bruno_super_profe

TALLER:

Com aplicar la metodologia i l’avaluació a les OPOS!

Us compartiré exemples pràctics de com aplicar i explicar la METODOLOGIA a la teva PROGRAMACIÓ. Per altra banda, us donaré les directrius claus per a plasmar una AVALUACIÓ enfocada a l’aprenentatge. Amb exemples pràctics que et servirà d’ajuda i inspiració.

Daniel Rebollo

Docent Escola Dominiques i formador

TALLER:

Potenciem l’aprenentatge cooperatiu a través de les rutines de pensament

Una proposta pràctica que combina els punts clau de l’aprenentatge cooperatiu amb les rutines de pensament, per aconseguir una sinèrgia cap a l’aprenentatge i la gestió d’aula.

Anna Albesa

Mestra de primària amb especialitat d’educació física i anglès. Llicenciada en ciències ambientals.

TALLER:

Com treballar les matemàtiques a través del joc simbòlic a primària i educació infantil.

En aquest taller pràctic us presentaré diverses idees d’espai simbòlic que es poden realitzar a l’aula amb totes les activitats matemàtiques de tots els blocs del currículum que podem treballar a través d’aquests espais. Perquè a primària també podem treballar així!

Jordi Canals

Mestre d’Educació Primària, mentor projecte Escola 4.0 i formador.

TALLER:

Encara em tens manIA? Deixa que em presenti.

Taller on descobrirem què és la intel·ligència artificial, com funciona per dedins i com pot simplificar o millorar tasques del dia a dia. Aprendrem a utilitzar-la de manera efectiva, ens entrenarem contra els seus perills i coneixerem eines útils per aplicar-la dins i fora de l’aula. Una píndola necessària per estar ben preparats/des i poder transmetre al nostre alumnat com afrontar aquesta revolució. Ànims!

Maria del Mar Oliver

Mestra d’educació infantil i Llicenciada en psicopedagogia. Professora associada de la UIB.

TALLER:

Creació d’espais d’aprenentatge a l’educació infantil.

Parlarem sobre com dissenyar espais/tallers d’aprenentatge tenint en compte la seqüència didàctica i l’avaluació. Situacions d’aprenentatge globalitzades que inclouen els diferents llenguatges (disseny universal de l’aprenentatge) per donar resposta a tots.

James Vanderlust

Mestre de primària. Escriptor de llibres educatius. Creador de projectes educatius.

TALLER:

Dinàmica OCR: Escriure pot ser divertit si saps com motivar els teus alumnes.

En aquest taller explorarem una metodologia innovadora per dinamitzar les classes i convertir l’escriptura en una activitat motivadora i divertida per als alumnes. Aprendrem a utilitzar diferents tècniques i eines que fomentaran la participació activa i la creativitat dels estudiants, tot millorant les seves habilitats d’escriptura d’una manera més lúdica i interactiva.

Anna Ramis

Experta, divulgadora i escriptora sobre l'àmbit digital a la primera infància.

TALLER:

COM EMPAR ELS DISPOSITIUS DIGITALS PER ESTIMULAR EL QUE MÉS FALTA FA A EDUCACIÓ INFANTIL.

En aquest taller farem una mirada critica a certs usos dels dispositius digitals i presentarem algunes alternatives que fomenten l’atenció voluntària, el compartir, el temps lent i la gestió emocional.

Núria Murillo

Mestra de llengües i cap d'estudis. Formadora docent. Autora de llengua i literatura a primària i ESO a l’Editorial Barcanova.

TALLER:

LA CULTURA DEL PENSAMENT APLICADA A L’ENSENYAMENT DE LA LITERATURA

Aplicarem algunes eines de la cultura de pensament a l’anàlisi i la creació literària. Les destreses de pensament, la tècnica dels sis barrets, el visual thinking, l’aplicació de la taxonomia de Bloom i altres eines relacionades amb el pensament crític i creatiu ens poden ajudar tant clarificar els continguts com a promoure creacions literàries originals a les nostres aules.

Xavi Forcadell

Doctor en CAFE, mestre d’EF, Psicomotricista, escriptor llibre i contes educatius.

TALLER:

Com portar a terme una sessió de Psicomotricitat.

Descobriràs les característiques dels elements clau del dispositiu de la sessió de Psicomotricitat que t’ajudaran a dissenyar-les i portar-les a la pràctica. Vine amb ganes de reinventar les teves sessions de psico!

Guillermo Bautista

Professor i investigador de la UOC. Smart Classroom Project.

TALLER:

El tercer mestre: espais d’aprenentatge per aprendre més i millor.

Aprendrem a dissenyar espais d’aprenentatge que responen a metodologies innovadores i a com diu la ciència que aprenen els infants i joves. Veurem principis que han de complir els espais d’aprenentatge i els factors en els quals posar atenció. Farem l’exercici d’analitzar espais i codissenyar un model d’aula o espai basat en els coneixements adquirits al taller.